ترمیم کننده بتن

استفاده ترمیم‌کننده بتن در انواع مرمت‌ها به صورت معمول توصیه می‌شوند. زیرا مواد تعمیراتی با بنیان اپوکسی بر خلاف مواد سیمانی، به دلیل تفاوت‌ در ضریب انبساط حرارتی با بتن در صورت به کارگیری در حجم یا ضخامت زیاد با بروز ترک و یا جداشدگی مواجه خواهند شد. بنابراین در صورتی که مواد ترمیم‌کننده پایه سیمانی، الزامات مقاومت‌های مکانیکی و چسبندگی را در سازه فراهم نمایند، از اولویت بیشتری برای تعمیر مقاطع بتنی برخوردار خواهند بود. در این راستا محصولات ترمیم‌کننده بتن متنوعی در شرکت نویان شیمی طراحی و به بازار ارائه گردیده است. از سوی دیگر بتن یک ماده مقاوم است که دارای استحکام و دوام بالایی است. با این وجود، عوامل مختلفی می‌توانند بر روی بتن تاثیر گذاشته و موجب تخریب بتن شوند. ایجاد خرابی در سازه‌های بتنی، استحکام آن را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از این رخداد باید به تعمیر و ترمیم بتن بپردازیم. مکانیکی ارجحیت دارد. در این نوع مرمت‌ها به صورت معمول استفاده از ترمیم‌کننده‌های سیمانی توصیه می‌شوند. زیرا مواد تعمیراتی با بنیان اپوکسی بر خلاف مواد سیمانی، به دلیل تفاوت‌ در ضریب انبساط حرارتی با بتن در صورت به کارگیری در حجم یا ضخامت زیاد با بروز ترک و یا جداشدگی مواجه خواهند شد. بنابراین در صورتی که مواد ترمیم‌کننده پایه سیمانی، الزامات مقاومت‌های مکانیکی و چسبندگی را در سازه فراهم نمایند، از اولویت بیشتری برای تعمیر مقاطع بتنی برخوردار خواهند بود.

تماس بگیرید : 03195020609

در این راستا محصولات ترمیم‌کننده متنوعی در شرکت نویان شیمی طراحی و به بازار ارائه گردیده است. از سوی دیگر بتن یک ماده مقاوم است که دارای استحکام و دوام بالایی است. با این وجود، عوامل مختلفی می‌توانند بر روی بتن تاثیر گذاشته و موجب تخریب بتن شوند. ایجاد خرابی در سازه‌های بتنی، استحکام آن را کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از این رخداد باید به تعمیر و ترمیم بتن بپردازیم. از جمله انواع روش‌های تعمیرات و ترمیم سازه‌های بتنی می‌توان به : قالب بندی و بتن ریزی با بتن حاوی افزودنی‌های بتن، بتن پیش آکنده، بتن پاشی یا شاتکریت، ترمیم دستی، تزریق رزین اپوکسی و پلی یورتان، بتن اصلاح شده با پلیمر و چسب اپوکسی یا لاتکس، بتن‌های پلیمری و … اشاره کرد. مواد ترمیم کننده بتن در انواع مختلفی وجود دارد. برخی از انواع مواد ترمیم کننده بتن شامل ملات‌هایی هستند که به آنها ملات‌های ترمیم کننده گفته می‌شود. این ملات‌ها گاهاً به صورت آماده وجود دارند و برای انجام تعمیرات در ابعاد کوچک و خاص بسیار کاربردی و قابل اجرا می‌باشند.

انواع محصولات ترمیم کننده بتن

برای مشاهده محصولات ترمیم کننده بتن بر روی باکس هر محصول کلیک نمایید.

ترمیم کننده بتن اپوکسی

NSH-CR112

ین محصول ملات پودری ترمیم کننده می باشد که بر پایه سیمان و چسب و ترکیبات پلیمری اپوکسی جهت افزایش مقاومت و …

مشاهده محصول

ترمیم کننده بتن ویژه

NSH-CR111

نوعی ملات آماده پودری بر پایه سیمان می باشدکه به واسطه وجودپلیمرهای متنوع مخصوصاًچسب بتن در ساختار خود علاوه بر قابلیت …

مشاهده محصول

ترمیم کننده بتن

NSH-CR100

نوعی ملات آماده  پایه سیمانی با بافت نرم و قابلیت شکل پذیری مناسب می باشد که پس از سخت شدن کاملاًبدون انقباض بوده و …

مشاهده محصول

مشخصات ترمیم کننده بتن

کاربرد ترمیم کننده بتن

  •  ترمیم سطوح متخلخل و آسیب دیده
  •  تعمیر و ترمیم ترک خوردگی ها و شکستگی ها
  •  پر نمودن حفره ها و ناهمواری های بتن
  •  زیرسازی کف و دیوارها قبل از نصب پوشش جدید

خواص و مزایای ترمیم کننده بتن

  • چسبندگی زیاد به انواع مصالح و همرنگ بتن
  • بدون انقباض و جمع شدگی
  • و مقاوم در مقابل سیکلهای ذوب و یخبندان

 میزان و نحوه مصرف ترمیم کننده بتن

ابتدا سطوح محل اجرایی می بایست عاری از هر گونه چربی و گرد و غبار باشد سپس میزان آب مورد نیاز برای هر کیسه ۲۵ کیلوگرمی در حدود 5/3 الی 5/5 لیتر می باشد که داخل یک همزن ریخته و تا به دست آمدن خمیری همگن عمل اختلاط را ادامه می دهیم ، ملات بدست آمده را بوسیله ماله یا کاردک روی سطح اجرا می نماییم .

میزان مصرف ترمیم کننده بتن بسته به شرایط محیط کار و میزان آسب دیدگی سطوح متغیر است ، ولی به طور معمول برای پوشش یک متر مربع به ضخامت ۱ میلی متر حدود 5/1 تا 5/2 کیلو ترمیم کننده مورد نیاز می باشد .

بسته بندی و نحوه نگهداری ترمیم کننده بتن

  • کیسه ۲۵ کیلوگرمی
  •  مدت نگهداری: یک سال در بسته بندی اولیه
  • شرایط نگهداری: در بسته بندی اولیه،
  • دور از نم و رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید
  • بهترین دمای نگهداری: ۱۰+ تا ۳۰+ درجه سانتی گراد